De vraag welke business models effectief zijn in deze tijd van snelle en ingrijpende veranderingen leeft bij velen.
Dit boek beschrijft drie nieuwe business models, waarin 'maatwerk', 'innovatie' en 'authenticiteit' als antwoord op deze ontwikkelingen, een belangrijke rol spelen.
In dit boek wordt ingegaan op de aspecten die een rol spelen bij de keuze van een business model. Uitgangspunt daarbij is de waarden die een organisatie en de klant van de organisatie voor elkaar creëren. Vaak worden bij het ontwerpen van een business model vooral de harde waarden (producten, diensten en geld) in beschouwing genomen. De business models in dit boek gaan ook over de zachtere waarden zoals informatie, beleving, authenticiteit, vertrouwen en identiteit. Om deze waarden te kunnen leveren is een samenhangend geheel nodig van de volgende op elkaar afgestemde elementen: strategie, processen, ICT en besturing. Managers kunnen door de combinatie van deze waarden mogelijkheden ontdekken om tot nieuwe business models te komen. De typologie in dit boek is een waardevolle manier om binnen organisaties of netwerken een dialoog te starten over de vraag: Wat wordt ons nieuwe business model?
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.