Johan van der Woude schreef in Het Vrije Volk, ter gelegenheid van Top Naeffs zeventigste verjaardag (1948): 'Ik heb de roman opnieuw en met bewondering gelezen. Het is, als roman, een formidabel werkstuk, geschreven in fraai proza en een even fraaie stijl. Dit werk is de uitdrukking van een voorname geestesgesteldheid, van de gecultiveerde levensstijl der patriciërs, dat is van de Hollandse aristocratie. Het is dat in de beste betekenis van het woord.
De hoofdpersoon, Liesbeth, is een creatie, psychologisch gevoelig en genuanceerd getekend. Het milieu van deze "gegoede stand" is het onze niet meer. De levensstijl van de gedegen familiewelstand, van de buitenverblijven en stadsherenhuizen is tussen de beide wereldoorlogen weggevaagd. Hetgeen niet wegneemt dat zij lange tijd de uitdrukking is geweest van het leven der gegoeden in Holland. De wijze waarop deze entourage is beschreven heeft de betekenis van een historisch document, evenals Eline Vere, voor welk meesterwerkje van Louis Couperus de roman van Top Naeff zeker niet onderdoet.' 'Deze roman is niet de geschiedenis van de een of andere willekeurige mislukte liefde, Liesbeth is de tragedie van de onbeantwoorde liefde. Dat deze is gelocaliseerd in een milieu uit vroeger dagen doet daar niets aan af, want dit in diepste wezen tragischmenselijke conflict is niet aan tijd of milieu gebonden en het is in Liesbeth meesterlijk uitgebeeld.
Weinig jongeren zijn in staat een dergelijke roman tot stand te brengen. Weinigen beschikken over deze "vakbekwaamheid", over een zo persoonlijke en voorname stijl, over een zo sterk plastisch en creatief vermogen. De roman van Top Naeff verdient zonder voorbehoud ons aller oprechte bewondering.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.