In een onderneming kan totale kwaliteitszorg slechts werkelijkheid worden als alle medewerkers en leidinggevenden de principes, de methoden en de technieken van kwaliteitszorg begrijpen en in staat zijn die op hun eigen werkterrein toe te passen.
De auteurs behandelen de noodzakelijke kennis op een voor iedereen begrijpelijke wijze: niet in de vorm van wetenschappelijke verhandelingen, maar door middel van praktische toepassingen! Puttend uit hun jarenlange ervaring bij de IBMvestiging in Duitsland beschrijven de auteurs klassieke en moderne methoden van kwaliteitszorg. Ze leggen hierbij bijzondere nadruk op de methoden Proces-management en Proces-engineering. Ook niet-technische functies als Verkoop en Administratie zullen worden gemotiveerd hun processen via deze methoden kritisch te bezien, te structureren en te organiseren, en ze zullen daarmee op hun gebied een volledig nieuwe manier van kwaliteitsborging introduceren.
Het boek wordt besloten met een selectie uit technieken en hulpmiddelen die in de praktijk hun waarde hebben bewezen.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.