De hype is voorbij, de stofwolken zijn bijna opgetrokken en het is weer tijd om met de beide benen op de grond te staan. De consument bleek niet bereid om zijn gedrag radicaal te wijzigen en vele oprichters van de dotcoms hadden maar een interesse: binnen twee jaar miljardair worden.
Inmiddels weten we beter, om een nieuw bedrijf op te zetten moet je, zoals het altijd is geweest, hard werken, zuinig zijn en een product leveren dat goed aansluit op de wensen van de klant. Wil dat zeggen dat internet en e-commerce nu voorbij zijn? Nee, uiteraard niet. Er is een nieuw kanaal bijgekomen met zijn eigen kenmerken die perfect aansluiten bij de huidige maatschappelijke ontwikkelingen. En er zijn nog genoeg dotcoms over die wel winst maken, net als de bricks en mortars die een triomfantelijke terugkeer beleven, na twee jaar lang uitgelachen te zijn.
Na zeven jaar e-commerceprojecten ontwikkelen en implementeren voor bricks en mortars is de tijd rijp voor dit boek waar
in de ervaringen van de auteurs van de afgelopen jaren zijn verwerkt. De kern van het boek is de e-commercestrategieontwikkeling in de business-to-consumermarkt.
Achtereenvolgens komen de volgende onderwerpen aan de orde: het veranderende consumentengedrag;
de branche en de eigen organisatie;
identificatie van de internetmogelijkheden op basis van zes factoren;
de 'organizational fit'van de organisatie en een formulering van de vier belangrijkste strategieën.
Deze strategieën bepalen de kaders waarin e-commerceconcepten worden uitgewerkt in het (online) marketingbeleid. Hierin komen de consequenties aan de orde voor prijsstelling, branding, traffic genereren, distributie conflicten, productontwikkeling en internationalisatie.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.