In de jaren zeventig raakten markten verzadigd en kwamen veel bedrijven in moeilijkheden door slecht management, dat onvoldoende had ingespeeld op de ontwikkelingen en er veelal ook geen adequaat antwoord op had. In voorgaande jaren had men zich nauwelijks om de eigen identiteit bekommerd. Zaken als winstmaximalisatie hadden een veel hogere prioriteit. Het is ook in die jaren dat bedrijven, overheden en instellingen begonnen in te zien dat een positief image voorwaarde was voor succes en continuïteit.
Ed Blauw, bekend deskundige op het terrein van Corporale Identity en Corporate Image, behandelt in zijn boek de complexiteit van de beeldvorming. Hij gaat er daarbij vanuit dat invloeden van buiten in hoge mate bepalend kunnen zijn voor het image van de organisatie en dat de marge waarbinnen het management van ondernemingen de beeldvorming kan sturen, steeds kleiner wordt en dus een steeds grotere stuurmanskunst vereist. De auteur geeft aan welke instrumenten ter beschikking staan om aan de gewenste beeldvorming inhoud te geven, en welke hun interactie is. Het Corporate Image is een boeiend en instructief `leesboek' geworden, toegankelijk voor een ieder die belang stelt in het complexe vraagstuk van de beeldvorming.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.