Hoe organisaties communiceren wordt bepaald door de cultuur waarin zij bestaan. Wie zich met die communicatie bemoeit dient zijn uitgangspunt te kiezen bij de verwachtingen die een organisatie van de haar omringende maatschappij koestert, en bij de eisen die de maatschappij aan zo'n organisatie stelt. Overheidscommunicatie is daarom iets anders dan de communicatie van particuliere bedrijven en instellingen, ook al kunnen, vakmatigtechnisch gesproken, vaak vergelijkbare en eendere gereedschappen en handgrepen gebruikt worden. Overheidscommunicatie gaat daarom allereerst over het sociaal-maat-schappelijke klimaat waarin de overheid communiceert, daarna pas over hoe communicatiespecialisten daarin kunnen functioneren. Het beschrijft het speicalisme waar overheidsinstellingen behoefte aan hebben in de realiteit van taken en omgangsverplichtingen van democratie werkende bestuursorganisaties. Het boek bestaat uit vier delen en loopt van de eenvoudigste typering van enkele democratie beginsel
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.