Een handleiding voor patiënten en mensen uit hun naaste omgeving
Vrijwel iedere Nederlander is patiënt, ondergaat operaties, slikt geneesmiddelen, ondergaat fysiotherapie of bezoekt een gesprekstherapeut. Iedereen lijdt wel een beetje. Maar je weet vaak zelf niet waaraan. Veel dokters vinden dat hun beroepsethiek voorlichting aan patiënten niet toestaat. In een gezondheidsindustrie waar steeds meer automatisch gebeurt en patiënten als nummers in de computer worden ingevoerd, wordt die patiënt onzeker. Je begrijpt er niet veel van, maar je hebt nog wel een blindelings vertrouwen. Dit boek is er voor mensen die zich afvragen, of dat vertrouwen wel altijd gerechtvaardigd is. Het is ook voor alle mensen die met de gezondheidszorg in aanraking komen of gekomen zijn en die willen weten hoe ze met het technische gezondheidszorggevaarte om moeten gaan. Het is geschreven voor 'hij die lijdt', zoals de Latijnse vertaling van het woord patiënt luidt. Een boek voor alle mensen die lijden aan onze gezondheidszorg. De belangrijkste vraag is hoe houd je daarbinnen je hoofd boven water. Zijn we alleen nog maar voeding voor de meet- en behandelingsapparaten. Hoe kun je voor jezelf opkomen bij je huisarts, specialist, psychiater, in het ziekenhuis of als je in de WAO loopt?
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.