Kopen is kiezen. De consument, die kijkt en vergelijkt,
besluit altijd tot aankoop van het aantrekkelijkste produkt. De groene consument kiest voor produkten die niet 'ten koste gaan' van de aarde. Springt merk X zuinig om met energie? Draagt artikel Y bij aan de vernietiging van het regenwoud? Is spuitbus Z een bedreiging voor de ozonlaag? Of het nu om de dagelijkse boodschappen gaat of om een nieuwe auto, elke aankoop kan bijdragen aan een beter milieu.
De Gids voor de groene consument levert kritische informatie over produkten en diensten en geeft aan welke merken en dienstverleners met het oog op iet milieu acceptabel zijn. In dit unieke handboek is alle hierbij noodzakelijke produktinformatie bijeengebracht, met bijdragen van overheidsinstellingen, milieu- en andere belangenorganisaties en producenten van milieuvriendelijke produkten.
Aan de hand van de Gids voor de groene consument-, kan iedereen zelf bepalen welke produkten voor hemzelf èn het milieu het aantrekkelijkst zijn.
KOPEN IS KIEZEN, OOK VOOR HET MILIEU
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.