Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Product toegevoegd aan jouw offerte. Ga naar de offerte pagina om jouw offerte aan te vragen, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
Een boek als dit blijft alleen nuttig als het enigszins up to date
KINDEREN is. Rita Kohnstamm heeft geprobeerd de bevindingen van de
ALS laatste drie jaar zoveel mogelijk in deze nieuwe druk te
BEROEP verwerken.
Voor alle hoofdstukken werd geput uit de meest recente
onderzoeksgegevens. Wetenschappelijk verantwoord, maar toch
makkelijk te lezen, dat is het kenmerk van dit boek. Opvallend
bij deze auteur is haar oorspronkelijke en creatieve benadering
van schijnbaar versleten en over-bekende onderwerpen. Het
helder en soepel taalgebruik komt vooral dan van pas als op
zichzelf ingewikkelde problemen moeten worden besproken.
Steeds gecompliceerder blijken de patronen van wederzijdse
beïnvloeding van kind en ouders, van kinderen onderling. En hoe
gecompliceerder, des te meer wordt geëist van de docent, die
de formuleringen moet zien te vinden waarin dit alles nog kan
worden overgedragen.
Voor het gebruik door studerenden worden in de kantlijn
didactische tips gegeven die het actieve overdenken van de
gelegde relaties bevorderen. Ook helpen zij de verschillende
hoofdstukken in hun onderling verband te zien.
Dit boek is geschreven voor hen die in opleiding of beroep met
kinderen tot zo'n jaar of acht te maken krijgen en voor
geïnteresseerde ouders.
Rita Kohnstamm studeerde eerst drie jaar politicologie aan de
Gemeente Universiteit en daarna psychologie aan de Vrije
Universiteit te Amsterdam. Zij studeerde in 1966 af met als
-hoofdrichtingen sociale psychologie en persoonlijkheidsleer.
Daarna volgde zij in Utrecht een tweejarige cursus gespreks-
therapie en was tot 1973 werkzaam als gesprekstherapeut voor
volwassenen. Vanaf 1971 was zij hoofdredactrice van het
maandblad Ouders van Nu. In die periode is zij zich steeds meer
gaan toeleggen op de kinderpsychologie. Zij is nu
hoofdredacteur van het tijdschrift Psychologie en vaste
medewerkster van het tijdschrift School. Eerder verschenen van
haar twee boeken met gebundelde artikelen: 'Kind, kind' en
'Meegroeien met uw kind'. Als Prisma is verschenen 'Kind toch',
waarin ontwikkelingspsychologisch onderzoek wordt besproken
voor zover interessant voor de dagelijkse opvoedingspraktijk.