Handboek voor organisatievernieuwing en leiderschap
Managers hebben behoefte aan concrete handreikingen waarmee zij in de dagelijkse praktijk iets kunnen doen. Het ontbreekt niet aan boeken en artikelen over management van kwaliteit, wèl aan de tijd om ze allemaal te bestuderen.
Dit boek lost dat laatste probleem op: uit de enorme hoeveelheid informatie uit binnen- en buitenland heeft de auteur die elementen geselecteerd die in de praktijk van cruciaal belang blijken te zijn bij het invoeren van kwaliteitsplannen. Het boek is daarom uitermate geschikt voor lijnmanagers die worstelen met kwaliteitsprogramma's of overwegen nu eens echt werk te maken van kwaliteit, maar ook voor directeuren en managementteamleden die de scepter zwaaien over ondernemingen met 150 tot 750 medewerkers.
Er zijn vele wegen die naar Rome voeren; dit boek heeft niet de pretentie de enige juiste weg te wijzen, maar door zijn heldere opzet helpt het wel een koers vast te stellen. In 26 hoofdstukken komen alle aspecten van kwaliteitsmanagement aan de orde, met een sterke nadruk op het in de praktijk brengen van programma's
voor kwaliteitsverbetering, want zoals de Japanse topondernemer. Konosuka Matsushita eens treffend zei, 'het gaat erom de ideeën uit de hoofden van de bazen te lichten om ze de werkers in de handen te kunnen drukken.'
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.