Dit boek bevat een verzameling vaktermen op het gebied van kunst en cultuur. De selectie van deze vaktermen is, in tegenstelling tot die van de meeste naslagwerken op cultureel gebied, niet gericht op de benamingen van stromingen en stijlen. Deze komen weliswaar aan de orde, maar er is daarnaast vooral plaats ingeruimd voor termen uit de marketing, de bedrijfsvoering en de grafische sector. Daarmee is het boek niet alleen van belang voor liefhebbers van de podiumkunsten en bezoekers van musea, maar ook voor beleidsmakers en medewerkers in het kunstenveld.
De trefwoorden in dit vakwoordenboek zijn voorzien van omschrijvingen en van vertalingen in het Engels, Duits en Frans. Per taal zijn deze vertalingen in een register opgenomen, met verwijzing naar het Nederlandse trefwoord. Het boek besluit met een aantal beknopte overzichten van onder meer overkoepelende organisaties in de culturele sector, festivals en culturele prijzen.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.