Anita Roddick is een van 's werelds meest uitgesproken en succesvolle zakenvrouwen. De manier waarop de maatschappij gewoonlijk aankijkt tegen zakendoen wordt in dit boek ondersteboven gehaald. Gedane zaken nemen een keer laat zien dat het heel goed mogelijk is om als internationaal bedrijf toch op een ethische verantwoorde manier te handelen, zonder de essentie van zakendoen ofwel winstmarges op te offeren.
Gedane zaken nemen een keer is niet alleen een autobiografie of een boek dat over zaken gaat. Er komen ook persoonlijke aspecten aan de orde - zoals zelfrespect - en brede politieke kwesties als schending van de mensenrechten. Roddick poneert haar eigen visie op de eisen die ze aan zakendoen stelt en geeft tegelijkertijd aan hoe bedrijven door het publieke bewustzijn langzaam gedwongen worden hun zaken anders aan te pakken. Ze vindt dat we nooit de macht moeten onderschatten waarmee de publieke opinie verandering kan creëren. We hebben immers ontdekt welke uitwerking consumentenonrust teweeg kan brengen: tijdens de boycot van Shell in 1995 bijvoorbeeld, en bij de Battle of Seattle tijdens de conferentie van de World Trade Organization, eind 1999.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.