effectiviteit in de reclame
Adverteerders en bureaus zijn zich inmiddels steeds beter aan het voor- bereiden om nieuwe technologiën/media te kapitaliseren die de manier waarop consumenten informatie ontvangen en in zich opnemen veranderen.
In Amerika doen marktonderzoekbureaus al pogingen om 'Clickstreams' van interactieve media te onderzoeken. Dergelijke metingen zouden het aantal keren kunnen tellen dat de consument op de afstandbediening van zijn tv of computermuis klikt, terwijl hij zich een weg baant door de programmering.
Voor ons een reden om in dit derde Effieboekje de effectiviteit van nieuwe media aan de orde te stellen. NSS Marktonderzoek peilde het oordeel van de communicatiemanagers van de top 500 bedrijven, terwijl een aantal topmensen uit het marketingcommunicatievak hun mening gaf in een interview.
Uiteraard hebben NieuwsTribune, Reader's Digest en STER de jaarlijkse traditie in ere gehouden om de genomineerde Effie-cases in dit boekje te bundelen. Ter lering voor alle betrokkenen in het marketing- en communicatievak, aangevuld met quotes van de Effie- juryleden en een overzicht van alle prijswinnaars sinds het startschot van de Effie in Nederland in 1984.