- Bart van Campen // Voorkomen van - en omgaan met 'moeilijk gedrag'
Inhoudsopgave:
Bladzijde 1: Dankwoord.
Bladzijde 2: Mijn nestgeuren en mijn nestgeurtjes.
Bladzijde 3: Gedicht: Mijn kind.
Bladzijde 4: Inleiding en Verantwoording.
Bladzijde 9: Inhoudsopgave
Bladzijde 10: Hoofdstuk 1, Van Dik Trom tot Hell’s Angels.
Een plaatsbepaling en opening naar het vervolg van het boek.
Baldzijde 28: Hoofdstuk 2, kennen en kunnen
Persoonlijke ontwikkeling,behoeften van mensen, acceptabel en niet acceptabel gedrag.
Bladzijde 43: Hoofdstuk 3, Heeft het kind eigenheid of heeft het percentielen?
Bladzijde 60: Hoofdstuk 4, Krommunicatie of communicatie in de klas?
Bladzijde 72: Hoofdstuk 5, De leerkracht is de beste 'methode' om pesten in de klas op te lossen.
Beschrijving van een begeleidingsproces van twee leerkrachten met moeilijkheden en een groep kinderen met moeilijkheden: omgaan en oplossen van pesten en meidenvenijn. De Dramadriehoek.
Bladzijde 141: Hoofdstuk 6, Juffen en Meisjes komen van Venus en Meesters en Jongens van Aarde.
Bladzijde 186:Hoofdstuk 7, Ouders, Opvoeding en School. Wat kun je als ouders doen als je kind
gepest wordt? Ouders met het ‘Mijn kindsyndroom’ en gesprekken met ouders en leerkracht(ook als het moeilijk wordt).
Bladzijde 214: Nawoord
Bladzijde 217: Bronvermelding
Bladzijde 220:Colofon